Demens!

Det bästa med att man blir äldre är att man inte riktigt fattar vad som händer med kroppen, ibland ser jag äldre patienter på jobbet och hoppas verkligen att jag inte blir som dom. Men en del är ju bara för gullig och det hoppas jag på att jag blir när jag blir äldre, men usch vad jobbigt det måste vara att inte veta vad som händer med ens kropp!😰

Typ som idag en jätte demens patient som man ska försöka hjälpa på bästa sätt, men blir väldigt sur/irriterad när man erbjuder sig till att hjälpa till. Den roligaste kommentaren jag fick var: "Där går du runt och tror att du är så himla snygg, vilket du i för sig är" det var så gulligt och roligt på samma gång. Det sjukaste är att det kan vända så fort, arg/ledsen/besviken/glad och fundersam på alla sätt!🤔

Jaja man blir som man blir när man väl blir äldre, det är inget som kan hjälpas!😂
Ja just det jag har Ä N T LI G E N köpt mig en cykelhjälm, bättre sent än aldrig. Men shit vad kallt det var om öronen, det bästa med att cykla utan hjälm är att man kan ha luva på sig och inte frysa om öronen. Nu får jag försöka tränga på mig en mössa och en hjälm för att inte frysa.. får se hur det går i morgon!😴

I morse efter jag lämna tjejerna på förskolan hann jag med ett träningspass, ben så i morgon kommer jag väl ha värk i både lår och rumpa😂. Men i morgon blir det till att göra lite armar/axlar och rygg, lika bra att köra på när man väl kan och hat motivation till det!💪🏻 sprang även på löpbandet i 10min utan paus, den sista minuten var väldigt lång och kändes som att den aldrig skulle ta slut! Men stolt över mig själv att jag lyckades.

Nu ska jag försöka sova, kvällspass i morgon väntar också!😍
(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0